Saturday 12 January 2013

Dialog tentang Takaful


Berikut adalah real life situation yang berlaku kepada seorang kenalan saya dengan perkerja  syarikat terkemuka di  Malaysia. Dialognya adalah seperti beriku:

(di cut and paste dari http://www.shahdinar.com/2012/12/takaful-prudential-kerja-petronas-pun.html)
  

aku : abg keje petronas pun amik takaful pru ? bukan petronas cover semua ke medical utk anak isteri 

semua ??


abg j : mmg la coverrrr....  tapi in case aku tetiba xde nnti... petronas xcover dahhh famili aku...

naya diorg nnti..

aku : abis aritu yg anak abg masuk hospital tu cane ??

abg j : petronas baya seme bil hospital swasta tu...

aku : laaaa.. rugi la amik baya takaful pru tu bulan2...

abg j : rugi hapenyer... tak usik la peruntukan perubatan medical card Rm500,000 utk anak2 aku dan

bini aku tu... ( rm500,000 x3 org )

ni la utk cover incase ape2 jd kalu aku xde nnti....  caruman anak2 aku xyah bayo smpai umo

25tahun... medical cover, saving ada...

yg anak aku masuk hospital ni pun... boleh claim elaun hospital kt pru.

aku : brape ?

abg j : boleh la rm100 sehari... 3 hari dpt la 300....

sekian... hujan lebat dah nk magrib.... kami pun bersurai ....

hmmm begitula hendaknya pada yang sesiapa yang ingin tahu bagaimana takaful ni sedikit sebanyak boleh membantu anda dan keluarga anda....






 


MENARIK!! TERTARIK!! PruBSN memang DA BOMM!!

Email: nonie.resources@gmail.com
Hp: 0126673031 
FREE CONSULTATION,
FREE QUOTATION,
MORE TRANSPARENT !
 

No comments:

Post a Comment